در این پست از سایت شادیما می خواهیم پاسخی برای این سوالات بیابیم: مدل های جدید کارت عروسی چیست؟ چطور رنگ کارت دعوت خود را انتخاب کنیم؟ چطور کارت دعوت عروسی طراحی کنیم؟ چه عواملی در قیمت کارت عروسی موثر است؟ برای متن کارت عروسی چه کار کنیم؟

کارت عروسی ویترین جشن باشکوه شما و اولین چیزی است که مهمانان از جشن عروسی شما می بینند، پس باید برای آن سنگ تمام بگذارید. این کارت نشان دهنده میزان سلیقه شما و اهمیتی است که به مراسم خود می دهید.

به عقیده برخی افراد کارت دعوت چون جنبه نمادین داشته و همه آن را نگه نمی دارند پس نیازی نیست به آن زیاد توجه کنیم. ولی این حرف خیلی پیش پا افتاده ای است چرا که خود جشن هم یک تایم مشخص است که بعد از ساعتی تمامی می شود پس به آن هم توجه نکنیم!

کارت عروسی

کارت دعوت شما حتی قبل از اینکه کسی به جشن شما بیاید می تواند حس خوب و تحسین دیگران را برانگیزد و برای جشن شما ذوق داشته باشند یا با طراحی یک کارت ساده و روتین حتی قبل مراسم دور انداخته شود.

خیلی از افراد دعوتنامه های زیبا را در دفتر خاطرات خود نگه می دارند و حتی از آن برای مراسم خود الگو میگیرند و به دیگران پیشنهاد می دهند و شما را بعنوان یک زوج با سلیقه یاد می کنند و حتی با شما در تماس خواهند بود تا راهنمایی بگیرند.

حالا برای اینکه کارت دعوت شما تمامی این ویژگی ها را داشته باشد باید چه معیارهایی را رعایت کنیم و چه مدل کارت دعوت عروسی برای ما مناسب تر است؟

چطور کارت عروسی انتخاب کنیم؟

کارت دعوت عروسی 2021

امروزه دعوتنامه های عروسی دارای تنوع بسیاری بوده و فقط یک برگ نوشته سفید طرحدار نیست و می تواند هر جنس و هر رنگی داشته باشد یا حتی آنلاین باشد. انتخاب یک کارت دعوت از بین هزاران مدلی که در بازار موجود است حتما کار آسانی نیست و باید معیارهایی داشته باشیم تا راحت تر بتوانیم انتخاب کنیم.

مدل های کارت دعوت عروسی را از اینترنت ببینید

کارت های عروسی مدل های زیادی از جنس های مختلفی مانند کاغذ، چوب، مقوا، پارچه ای و … دارد که شاید تمامی فروشگاه ها نداشته باشند. از طریق اینترنت می تواند مدل های مختلف را جست و جو کرده و مشاهده کنید و سلیقه کلی خود را پیدا کنید و سپس اقدام به خرید حضوری کنید

تم رنگ کارت عروسی شما چیست؟

رنگ کارت دعوت را می توانید با تم کلی عروسی خود یکی کنید. شاید کارت با رنگ سفید که از گذشته رسم بوده برای مراسم شما خوب نباشد. رنگ و طرح کارت عروس خود را می توانید با لباس خود یا تالار عروسی که در آن مراسم میگیرید یکی کنید.

بعد از اینکه محل عروسی خود را تعیین کرده و لباس خود را انتخاب کردید می توانید استایل عروسی خود را بشناسید بر اساس آن (کلاسیک یا مدرن) کارت دعوت خود را تهیه کنید. رنگ طلایی، سفید و صورتی از رنگ های محبوب در تم عروسی می باشد که با اکثر استایل های عروسی انطباق دارد.

در کارت دعوت خود حتما به اندازه فونت ها و خوانایی تمامی بخش های آن اعم از متن، شعر و خصوصا آدرس محل برگزاری دقت لازم را داشته باشید.

کارت عروسی آنلاین + مزایا و ویژگی ها

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تمایز در عروسی شما استفاده از قابلیت های اینترنت و اطلاع رسانی آنلاین است. همه ما می دانیم که اینترنت و موبایل بخش جدا نشدنی زندگی امروز ماست، چرا از آن به نفع خودمان استفاده نکنیم؟

ایجاد کارت عروسی آنلاین که در بسیاری مواقع هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است، می تواند نشان دهنده خلاقیت و تمایز شما نسبت به دیگران باشد. یکی از قابلیت های کارت های عروسی آنلاین روزشمارعروسی است که روز و ساعت دقیق باقی مانده تا جشن عروسی شما را به صورت لحظه ای نشان می دهد.

همچنین کارت های آنلاین می تواند یکی از مشکلات رایج یعنی پیدا کردن تالار و محل مراسمات شما را با اضافه کردن لوکیشن به راحتی حل کند و مهمانان ممنون شما خواهند بود.

قابلیت دیگر آن استفاده از عکس های خودتان، متن عروسی دلخواه و حتی اضافه کردن آلبوم های عکس و داستان آشنایی با همسرتان باشد. با استفاده از کارت دعوت آنلاین شما محدودیت های کارت های دعوت فیزیکی مانند اندازه متن و تعداد عکس را ندارید.

پیشنهاد شادیما این است که از کارت دعوت عروسی آنلاین در کنار کارت های عروسی فیزیکی استفاده کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

طراحی دعوتنامه خاص خودتان

کارت مختص خودتان را داشته باشید. اگر خودتان دستی در آتش دارید و کارهای گرافیکی بلدید یک کارت دعوت شیک طراحی کنید و برای چاپ به بیرون بدهید. البته امروزه فروشگاه های کارت دعوت سفارش طراحی اختصاصی هم میگیرند و با متن و عکس های درخواستی شما طرحی را آماده می کنند.

ولی اگر کارت دعوت مناسبی پیدا کردید که چشم شما را گرفت، همان را انتخاب کنید. مهم این است که به چشم شما زیبا باشد. این کارت بیشتر از همه برای شما خاطره می شود پس مدلی را انتخاب کنید که دوست داشته باشید و بعدها از دیدن آن لذت ببرید.

ساخت کارت عروسی

یکی از کارهای جذابی که عروس دامادهای خوش ذوق انجام می دهند ساختن کارت های عروسی به دست خودشان است. استفاده از صنایع دستی در دعوتنامه عروسی مانند گلدوزی و نگین دوزی یا استفاده از مقواهای رنگی و پارچه های دانتل کاری شده می تواند برای اینکار مناسب باشد.

در نظر داشته باشید که ساخت کارت های عروسی به صورت دستی کاری زمان بر است و به تعداد زیاد امکان پذیر نیست. شما می توانید برای آشنایان و دوستان نزدیک خود از این کارت ها بسازید که نشان از اهمیت این افراد برای شماست و برای بقیه مهمانان از کارت های ساده تر استفاده کنید.

دعوتنامه مراسم عروسی و نامزدی

مراسم نامزدی معمولا با افراد کمتری نسبت به عروسی برگزار می شود و فامیل های نزدیک در آن حضور دارند. سعی کنید اگر برای این مراسم کارت دعوت استفاده می کنید با کارت مراسم عروسی شما یکی نباشد.

مطلب پیشنهادی :
با این سوالات نامزد و خواستگار خود را بهتر بشناسید!

در واقع به دلیل اینکه این افراد در مراسم عروسی شما هم خواهند بود استفاده از کارت تکراری مناسب نبوده و می توانید در این مراسم از کارت ساده تر استفاده کنید و طرح اصلی مد نظر خود را برای روز عروسی نگه دارید.

عوامل موثر در هزینه کارت دعوت

کارت های دعوت لزوما ساده و مستطیلی رسمی نیستند و می توانند اشکال مختلفی را به خود بگیرند. برخی از دعوتنامه ها به صورت مربعی، دایره ای یا حتی بدون شکل هندسی و از ترکیب اشکال مختلف یا به شکل یک سازه درست می شوند که جذابیت بیشتری هم دارند.

کارت دعوت هر چقدر که دارای جزئیات بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. جزئیاتی مانند استفاده از خطاطی یا حکاکی بر روی کارت به صورت برجسته، استفاده از شکل های با لبه های طرح دار و گرد، رنگ های مختلف و اندازه مقوا بر قیمت کارت دعوت موثر خواهد بود.

نوع کاغذ و شکل آن هر چقدر که طرح های بیشتر داشته و زخیم تر باشد و هر چقدر دارای متعلقات بیشتر باشد به تبع آن هزینه بالاتری هم خواهد داشت و این هزینه در تعداد بالای مهمانان می تواند قابل توجه باشد پس به آن دقت کنید.

کارت عروسی خاص برای افراد خاص

کارت های دعوت شما لزوما همگی نباید یکی باشد و می توانید انواع مختلفی را برای افراد مختلف ارسال کنید. دوستان نزدیک شما اهمیتی به هزینه کارت شما نمی دهند و استفاده از متن خاص و یا عکس خاص در کارت آن ها می تواند جذاب تر باشد.

دعوتنامه عروسی برای افرادی که حتی چندسال یکبار هم نمیبینید نیازی نیست به لاکچری ترین نوع ممکن باشد و می توانید یک کارت شیک و ساده انتخاب کنید. برای افراد بزرگ خانواده که به شما نزدیک ترند کارت طرح دار و سنگین تری را انتخاب کنید.

همچنین برای بیشتر افراد یک کارت دعوت برای همه خانواده کفایت می کند و نیازی به ارسال کارت برای تک تک افراد نیست. با رعایت این نکات می توانید هزینه های صدور کارت را کاهش دهید.

متن کارت عروسی

کارت دعوت عروسی-2021

دعوتنامه عروسی یک کارت معمولی نیست که فقط تیتر و شماره تماس آن را بخوانند و کنار بگذارند. این کارت را معمولا همه می خوانند و به جزئیات آن دقت می کنند. متن این کارت، شکل و طرح آن و فونت و تصویر آن را همه میبینند و دو بیت شعری که داخل آن است را همه می خوانند.

البته در این مورد نگران نباشید چون هم در اینترنت و هم در فروشگاه های کارت دعوت متن های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید، یا اگر خودتان یا همسرتان بیتی سروده اید یا به شعر خاصی علاقمندید می توانید از آن استفاده کنید.

متن کارت عروسی براساس مناسبت ها

اگر عروسی شما در اعیاد یا روزهای خاص برگزار می شود در متن دعوتنامه دعوت خود می توانید به آن مناسبت اشاره کنید. برای مثال اگر عروسی شما قرار است در نوروز برگزار شود جمله ای از سال جدید بنویسید و سال خوبی را برای مهمانان خود آرزو کنید یا اگر عروسی شما در روز ولنتاین است جمله ای در وصف تمامی عشاق بنویسید.

نوشتن نام مهمانان در کارت دعوت عروسی

شما می توانید نام مهمانان را هم به صورت دستی و هم کامپیوتری تایپ کنید و این بستگی به سلیقه شما دارد. با توجه به اینکه نوشتن نام مهمانان به صورت کامپیوتری می تواند هزینه کارت شما را بالا ببرد یا اینکه ممکن است در زمان سفارش نام همه مهمانان را ندانید، می توانید خودتان یا فردی که خطی خوانا و زیبا دارد خواهش کنید تا به صورت دستی بنویسد.

می توانید برای هر خانواده یک کارت دعوت ارسال کنید ولی دقت داشته باشید که اگر فرزند آن ها ازدواج کرده باشد یک کارت جدا باید برای او بفرستید (چون یک خانواده جدا محسوب می شود).

کارت عروسی جدید 2020

کارت دعوت عروسی 2021
جدیدترین کارت عروسی
دانلود کارت عروسی جدید
دانلود کارت عروسی جدید 99
رنگبندی کارت عروسی
ساخت کارت عروسی
طرح کارت عروسی
کارت عروسی .99
کارت عروسی های 1399
کارت عروسی 1398
کارت عروسی 1399
کارت عروسی 2020
کارت عروسی برجسته
کارت
کارت عروسی زیبا
کارت دعوت زیبا
کارت های دعوت عروسی
کارت-دعوت
کارت عروسی.1399
کارت عروسی طرحدار
کارت عروسی-1399
کارت عروسی-مدرن
کاغذ کارت عروسی
مدل های کارت عروسی
کارت عروسی جدید
کارت عروسی 2021
کارت عروسی 2021
کارت عروسی 2021
کارت عروسی 2021

چه زمانی دعوتنامه ها را ارسال کنم؟

توجه به زمان ارسال کارت دعوت مهم است چون اگر خیلی زود بفرستید ممکن است برخی از مهمانان آن را فراموش کنند و اگر خیلی دیر باشد ممکن است برخی از آن ها به دستشان نرسد یا زمان خالی نداشته باشند.

ده روز الی دو هفته قبل از روز عروسی برای ارسال دعوتنامه هم مجال برنامه ریزی به خانواده ها می دهد و هم آنقدر زیاد نیست که فراموش شود.